השיטה שלנו

מה זה 'קידספיק סקול'?

בית ספר דיגיטלי חדשני ופורץ דרך המספק מגוון תכניות לימוד והעשרת האנגלית למוסדות לימוד ובתי ספר.

כך פיצחנו את השיטה

שנות ההוראה הרבות הפגישו אותנו לא מעט פעמים בתלמידים שבחרו לזנוח את תחום האנגלית למרות היותו המקצוע החשוב ביותר לעיצוב חייהם בעתיד. בנוסף, רבים מאלה שסיימו 12 שנות לימוד באנגלית לא הצליחו לנהל שיחה פשוטה ובסיסית.
הצורך במציאת דרך שונה זעק לשמים, דרך שתגרום לתלמידים ‘לפתוח את הפה’ ולדבר בשטף ובביטחון.
צללנו למחקר עומק של כל נושא הוראת האנגלית, איך המוח מעבד שפה, מה משפר לו את הביצועים וכיצד צורבים בו את הידע לנצח.
במהלך לימודינו נתקלנו באינספור שיטות ודרכים, השתדלנו לזקק מהן את הטובות ביותר אותן ניסינו עם מגוון רחב של תלמידים.
שמחות להציג בפניך את העקרונות עליהן מושתת בית הספר ‘קידספיק סקול’, עקרונות המביאים את הילדים להתאהב במקצוע האנגלית ולנהל שיחות זורמות בהצלחה.

העיקרון הראשון-

עפ”י תוכנית משרד החינוך, בשיעורי אנגלית במוסדות הלימוד, ההתמקדות היא ברשימות להכתבה, דקדוק, כללים והבנת הנקרא, אלה מיומנויות חשובות, אך תהליך רכישתן עלול להתיש (ואף להשניא או לייאש).

תנאי בסיסי להקניית חומר הוא התגייסות של התלמידים, התלהבות ותחושה כיפית טובה.

לפיכך, בבית הספר שלנו קבענו תמהיל מדויק המערב שיטת לימוד מבריקה ומוכחת, עטוף בחוויה מושכת שממגנטת את הילדים לחומר הנלמד.
המתכון אותו פיצחנו מביא תוצאות מעולות. נראה שלחיבור פנימי של התלמיד יש הרבה יותר עוצמה ממה שנדמה לנו.

העיקרון השני-

בשיטות המקובלות להוראת האנגלית מעדיפים התעלמות מוחלטת משפת האם של התלמיד. המורים מתעקשים לנהל את השיעורים באנגלית בלבד, בכל מחיר. כמובן שאין כמו חשיפה לשפת האנגלית, וכמה שיותר. אולם כשרוצים ללמד ילדים לדבר, הדרך הנכונה היא לקרב אותם להצלחה, מתוך תחושת שייכות ודווקא כן לפשט להם את התהליך עד כמה שניתן.
בבית הספר שלנו נעזרים בשפת האם של התלמידים כעוגן בטוח ממנו קל לפתח דיבור שוטף ובכך מעלימים קשיים ותסכולים רבים בדרך. התוצאה היא- תלמידים המרגישים שייכות לתהליך הלמידה, צוברים חוויות הצלחה, מבינים ומרחיבים את הידע באופן מהיר ושוטף.
העיקרון הנ”ל סותר את התפיסה הרווחת היום בקרב מורים ומנהלים פדגוגיים, ונחשב לשיטת הוראה פחות מצויה בשנים האחרונות. אך בפועל מוכיחה שוב ושוב את יעילותה.

העיקרון השלישי-

דבר נוסף המייחד את הלימוד ב’קידספיק סקול’, על פני שאר דרכי ההוראה הסטנדרטיות, הוא ההתבססות על תומכי זיכרון חיצוניים. אילה, כבוגרת לימודי תרפיה במוזיקה משלבת עקרונות בסיסיים מעולם הטיפול כמו מוזיקה, דרמה, קצב ותנועה.
השימוש במוטיבים הטיפוליים מגרה את המוח ומסייע ללמידה אפקטיבית לטווח ארוך, יכולת שליפה מהירה של מילים ושימוש נכון ושוטף בשפה.

התוצאות בשטח:

השיטה נוסתה גם בקרב ילדים עם ליקויי למידה וקשיי שפה (שבדר”כ נמנעים מ’להעמיס’ עליהם שפה שניה) התוצאות המדהימות הוכיחו שהיא מתאימה לכולם ומומלצת באופן מיוחד לתלמידים מתקשים- כדי להעניק להם חווית הצלחה.
לאחר חמש שנות הוראה פרונטלית בשיטה, ובתום שנתיים מוצלחות בדיגיטל, מנהלות רבות כבר רגועות לראות את תלמידיהן מדברים אנגלית כמו שצריך, ו’שוחים’ במקצוע שהפך לתחביב!!
מוזמנת לנסות ולהיווכח.